FANDOM

Stát Morava je demokratický štát ve strednej Európe. Štát Morava hraničí na severe s Pol'skom, na juhu s Rakúskom, na východě so Slovenskom a na západe s ČR. 
Big orlice.png

Vlajka

HistóriaEdit

Štát Morava vznikol ako sultanát Morava dňa 1.5.2011. Ako absolutistickú monarchiu ho založil doteraz  vládnuci sultán František Selim I. Otta-Šindelář. V októbri roku 2012 začali malé zmeny, bola vytvorená Duma a krajiny sa do decembra 2012  menovala Štát Morava. Potom sa však vrátil absolutizmus a krajiny sa vrátila k starému názvu. Bolo  vytvorených niekoľko krajov, ktorým vládli sultánovi oblíbnci na diaľku z Nového malín a Senice na Hané. K druhému výročiu existencie sultanát Morava sultán vyhlásil veľké reformy, a tak opäť vznikol Štát Morava.  Vďaka ústave z 27.12.2013 bola novo rozdelená, vznikla poslanecká snemovňa a senát. Prvním premiérom bol Luboš Fišara, 5.3.2014 bol jmenován druhým premiérom Karl Friedrich.

TopografiaEdit

Povrch Moravy tvoria pahorkatinyvrchoviny a nie veľmi vysoké pohoria. Najvyššie hory sa nachádzajú na  severe (Hrubý JeseníkKrálický Sněžník aMoravsko-sliezske Beskydy), vrchoviny na západe (Českomoravská vrchovina), severe (Nízky Jeseník) i východe (Biele KarpatyJavorníky a Vsetínske vrchy). V centrálnej časti sa nachádzajú pahorkatiny Drahanská vrchovinaOderské vrchyChřiby a Pavlovské vrchy. Južnú a strednú časť pokrývajú nížiny, tzv. úvalyHornomoravský úvalDolnomoravský úval a Dyjsko-svratecký úval.

Hydrologicky patrí Morava do čiernomorského a baltského úmoria. Tepnou územia je 354 km dlhá rieka Morava, tečúca zo severu na juh, ktorá v najnižšom bode územia (148 m n. m.) na trojmedzí s Rakúskom a  Slovenskom, priberá Dyje. Práve Dyje odvodňuje celú západnú a južnú časť Moravy a časť rakúskeho územia,   stredozápad odvodňuje JihlavaSvratkaSvitava a Haná a stredovýchod rieka Bečva. Severná časť, patriaca do povodiaOdry, je odvodňovaná riekami OpavaOstravice a Odra. Malé územie na východe odvodňuje Vlára, ktorá sa vlieva do Váhu.

PolitikaEdit

Štát Morava je konštitučná monarchia. V čele Štátu Morava je sultán. Moravský parlament je  dvojkomorový. Skladá sa zo Senátu Štátu Morava az Poslaneckej snemovne Štátu Morava. Tento  parlament má celoštátnu pôsobnosť. Krajina Moravská i Zeme Slezská majú svoje vlastné parlamenty.

Zahraničné vzťahyEdit

Krajina je zakladajúcim členom UMČMSS. Štát Morava bol v zahraničnej politike do roku 2014 neutrálne. 3.januára bola podpísaná zmluva o priateľstve s Lurkem a deň potom bola založená UMČMSS.

Also on FANDOM

Random Wiki