FANDOM

Kráľovstvo Šumavy
Bohemian Kingdom
Mapa Kráľovstva Šumavy (vyznačené modrou farbou).
Základné údaje
Štátné zriadenie Monarchia (kráľovstvo)
Úradné jazyky Slovenčina
Hlavné mesto Prievidza
Najdlhšia reka Nitra
Národná hymnaVstávaj Honzo hore
Demografia
Rozloha 2630,77 km²
Susedia Slovensko, Česko, Nemecko, Rakúsko
Ostatné
Kráľ Ladislav Meliško (Meliško I.)
Premiér(ka) Mária Kotlárová
Mena Euro

Kráľovstvo Šumavy, občas nazývané aj Cibulové kráľovstvo je kráľovstvo založené Ladislavom Meliškom. Bolo založené v roku 2006, keď sa Ladislav Meliško pasoval za kráľa.

Geografia Edit

Kráľovstvo Šumavy leží v strednej Európe. Oblasť kráľovstva bola osídlená už v praveku kurvou neandrtálskou.

Vodstvo Edit

250px

Meliško kontroluje povodňovú situáciu v Prievidzi

Najdlhšou riekou Kráľovstva Šumavy je Nitra, ktorá patrí k úmoriu Čierneho mora. Táto rieka sa využíva aj na rekreačné účely, napr. pozeranie televízora. V roku 2010 zasiahli Prievidzu rozsiahle povodne. Kráľ Ladislav Meliško bol osobne skontrolovať krízovú situáciu.

Šport Edit

Najobľúbenejšími športami kráľovstva sú hokej, futbal a basketbal. Obľúbená je aj cyklistika. V tejto krajine je zakázaný tenis s cigánmi.

Gastronómia Edit

Kráľovstvo Šumavy je známe svojou gastronómiou. Národným jedlom kráľovstva je cibula,ktorá nikdy nemôže chýbať na stole, ako hlavné jedlo sa často podáva soľ.
Ďalšie obľúbené jedlá sú praženica s cibulou, kuře (kura nie), koľenka s hríbama, palacinky, krky jedny a feferónky mäkké, dvojročné. Obľúbené sú aj rôzne alkoholické nápoje.

Demografia Edit

Súbor:Kral sumavy.jpg

Kráľovstvo má okolo 200 000 obyvateľov. Najpočetnejšie národnosti sú Slováci, Česi, Cigáni a Indiáni. Miešajú sa tu rôzne kultúry - od slovanskej cez egyptskú (múmia mumácka), indiánsku až po cigánsku.

Politika Edit

Kráľ je najvyšším ústavným činiteľom v krajine. Vykonáva prevažne reprezentatívnu úlohu, je hlavou štátu. Jedinou parlamentnou stranou je Šumavská strana slobody (ŠSS).

Mena Edit

Do konca roka 2008 sa platilo Šumavskou korunou, ktorá bola od januára 2009 nahradená Eurom.

Živočíšstvo a rastlinstvo Edit

V Kráľovstve Šumavy sú veľmi rozšírené mravce (faraóni).
Na území kráľovstva sa vyskytuje endemit - sviňa orangutánska a taktiež zebry škulavé. Vo vodných tokoch sa vyskytujú aj žraloci skurvení, vyjebaní.
Rastú tu aj hríby, hubárčeniu sa vášnivo venuje dokonca aj samotný kráľ.

Hospodárstvo Edit

Kráľovstvo Šumavy má rozvinuté poľnohospodárstvo. Vo veľkom sa tu pestuje cibula a taktiež Mušketierove topánky (pestujú sa za tehelňou).
Na družstvách sa chovajú svine a prasce.
V kráľovstve je rozšírené aj baníctvo.

Vierovyznanie Edit

Súbor:Melisko boh.jpg

Najpočetnejšou skupinou veriacich sú Svedkovia Meliškovi, ktorí veria v jediného boha - Ladislava Meliška.

Doprava Edit

Súbor:Sad prievidza ponorka.jpg

V Prievidzi sa nachádza letisko, avšak nie je východiskom ani cieľom žiadnych medzinárodných letov.
Železničná trať vedie na trase Prievidza - Horná Štubňa a Prievidza - Nitrianske Pravno.
Autobusovú dopravu v hlavnom meste zabezpečuje SAD Prievidza.

Zdravotníctvo Edit

Kráľovstvo je známe kvalitným zdravotníctvom, predovšetkým zubárstvom. No aj napriek kvalitnému zdravotníctvu sa zvykne v kráľovstve vyskytovať tuberkulóza.

Atrakcie Edit

Turisticky atraktívny je okrem budovy parlamentu na ulici B. Björnsona v Prievidzi aj Bojnický zámok, ktorý istú dobu obohacoval štátnu kasu vďaka studni, do ktorej ľudovia hádzali peniaze. Kráľ potom vyberal peniaze pomocou magnetu, čo niekedy prinieslo kráľovstvu zisk aj 50 korún. Podarilo sa tým znížiť štátny deficit.

Dôležité telefónne čísla Edit

Šablóna:Štáty

Also on FANDOM

Random Wiki